MITÄ VOIT TEHDÄ?

Tiedät itse parhaiten, kuinka voit oman vaikuttajaroolisi kautta liikuttaa virtuaalipelaavia lapsia ja nuoria. Tässä muutamia ideoita suunnittelun tueksi:

#1 Valinnaisaine alakouluun ja yläkouluun.
#2 Kerhotoimintaa alakouluun ja yläkouluun.

#3 Aktiivisuuskortit tai treenipäiväkirjat , yksilö- tai ryhmätasolla.
#4 Pelaamista tukevan taukojumpan, liikkuvuusharjoitusten, lihaskunnon ja täsmävenytysten harjoittelu yhdessä ja siitä muistuttaminen kotioloissa.
#5 Pelaajan tavoitteiden asettaminen ja läpikäynti opettajan kanssa.
#6 Oman lajin tai liikkumistavan löytämiseen kannustavat matalan kynnyksen kokeilut.

Mikä on olennaista?

  1. Ota aiheeksi kestävän pelaamisen teemat!
  2. Löydä matalan kynnyksen liikuntatapoja, joilla on merkitystä pelaajalle.
  3. Käsittele liikuntaa innostavasti ja kannustavasti.
  4. Iloitkaa onnistumisista, joita seuraa aktivoidulla keholla pelaamisesta!
  5. Käsitelkää pelaamista positiivisessa valossa!

”Sä voit olla ’se tyyppi’, joka vaikutti ’siihen nuoreen’.
Siihen, joka pysyikin pinnalla.”